مرکز مشاوره تلفنی تحصیلی روانشناسی رهیاب

مرکز مشاوره تلفنی تحصیلی روانشناسی رهیاب

مرکز مشاوره تلفنی تحصیلی روانشناسی رهیاب

مرکز مشاوره تلفنی تحصیلی روانشناسی رهیاب

مرکز مشاوره تلفنی تحصیلی روانشناسی سربازی رهیاب
این مرکز خدمات مشاوره تلفنی سربازی، مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره تلفنی نظام وظیفه، مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره تلفنی معافیت سربازی، مشاوره تلفنی ازداواج و ... را ارائه میدهد.

اختلال دفعی در کودکان – مشاوره اختلالات رفتاری

اختلال دفعی

اختلال دفعی در کودکان شامل بی‌اختیاری در دفع ادرار و مدفوع  است. معمولاً در کودکان بی‌اختیاری ادراری شیوع بیشتری دارد. با این حال بی‌اختیاری مدفوع اهمیت بیشتری دارد. چرا که نشان از معضلات و مشکلات بیشتری در کودکان است.

اختلال دفعی یعنی بی اختیاری در دفع

اختلال دفعی زمانی به عنوان اختلال مطرح می‌شود که کودک در مکان و جای نامناسب و یا در لباس خودش به‌طورعمدی یا غیرعمدی عمل دفع انجام دهد. و معمولا هم کودک کامل اینکار را انجام نمی‌دهد و عمل نشت مدفوع ادامه دارد. این بیماری اکثرا در زمان یبوست شایع تر است.

گاهی انجام دفع با اختلالات رفتاری و رفتارهای مقابله‌ای و لجبازی نیز همراه است. گاهی هم این کار یک نوع ابراز خشم پنهان نسبت به والدین می‌باشد. ولی اکثر کودکان مبتلا به بی‌اختیاری مدفوع مشکلات رفتاری قابل توجهی ندارند. البته عده‌ای از این کودکان به علت طرد شدن از سوی اطرافیان و سرزنش و شماتت توسط آنها اعتماد به نفس پائینی دارند.

مشاوره تلفنی,شماره مشاوره تلفنی,مشاوره روانشناسی تلفنی,شماره مشاوره خانواده تلفنی,شماره مشاوره تحصیلی تلفنی

 علت های اختلال دفعی

اختلال دفعی در کودکان علت‌های مختلفی دارد. برخی از علل این اختلال ناشی از رفتارهای اطرافیان اس، گاه به خاطر دلایل روانشناسی است و گاه هم از اختلالات رفتاری و اختلالات جسمی نتیجه می‌شود. در صورت وجود اختلال دفعی باید علل جسمی ایجاد کننده بررسی شود. گاهی مواقع هم استفاده از مشاوره کودک می‌تواند به پیدا کردن ریشه‌های روانشناسی کمک کند. مهم‌ترین علل ایجاد اختلال دفعی عبارتند از:

  • ترکیبی از عوامل روانشناختی، رشدی
  • اختلاف والدین
  • بدرفتاری با کودک
  • آزار جنسی
  • ترس کودک از دستشویی رفتن ( که علت آن باید بررسی شود)
  • کشمکش قدرت بین کودک و والدین

احتمال شیوع اختلال دفعی در چه افرادی بیشتری است؟

شیوع اختلال دفعی در پسران بیشتر از دختران است. متاسفانه به علت احساس شرم و خجالت والدین، اختلال دفعی بیماری‌ای است که کمتر از آنچه که هست گزارش می‌شود. کودکان معمولا تا سن ۵-۴ سالگی در این مورد نیاز به کمک دارند. اکثر کودکان کنترل عضلانی برای تنظیم خودشان را بین سن ۱۸ ماهگی و ۳ سالگی بدست می‌آورند. ولی کودکانی که ناتوانی دارند نمی‌توانند تا سنین بالاتر این کنترل را بدست آوردند. البته علاوه بر سن کودک، آمادگی او نیز برای این آموزش مهم است. بنابراین باید زمانی شروع به آموزش کودک کنیم که او در شرایط استرس‌زایی نباشد. و آمادگی لازم را برای یادگیری داشته باشد.

مشاوره تلفنی,شماره مشاوره تلفنی,مشاوره روانشناسی تلفنی,شماره مشاوره خانواده تلفنی,شماره مشاوره تحصیلی تلفنی

یک پیشنهاد مناسب برای حل مشکلات اختلال دفعی

اگر کودک دلبند شما نیز پس از سنین ذکر شده، همچنان با اختلال دفعی روبه روست، حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید. اگر پیدا کردن مشاور خوب و رفت و آمدهای وقتگیر، اذیتتان می‌کند، یا نیاز فوری به مشاوره دارید، کافی است فقط تلفن خود را بردارید، و بدون نیاز به مراجعه حضوری، و تنها با یک تماس از مشاوران و روانشناسان تهران در زمینه‌های مختلف بهره‌مند شوید.


برای آگاهی از خدمات مشاوره اختلالات رفتاری تلفنی صدای رهیاب اینجا کلیک کنید.


جهت استفاده از خدمات مشاوره روانشناسی تلفنی صدای رهیاب باید چه کار کنم؟

اختلال دفعی,مشاوره اختلال دفعی,اختلالات شخصیت,مشاوره روانشناسی

هموطنان عزیز می توانند در ساعات مختلف شبانه روز، حتی در روزهای تعطیل با ما در تماس باشند. جهت تماس با مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی صدای رهیاب تنها کافی است (شماره ۹۰۹۹۰۷۵۲۲۶ برای سراسر کشور) و (شماره ۹۰۹۲۳۰۵۶۴۸ برای استان تهران) را بدون پیش شماره و تنها از طریق تلفن ثابت شماره گیری کنید. و از مشاوره مشاوران زبده مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی صدای رهیاب استفاده نمایید.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۸/۲۷
  • ۱۴۹ نمایش
  • مرکز مشاوره تلفنی تحصیلی روانشناسی سربازی رهیاب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی