مرکز مشاوره تلفنی تحصیلی روانشناسی رهیاب

مرکز مشاوره تلفنی تحصیلی روانشناسی رهیاب

مرکز مشاوره تلفنی تحصیلی روانشناسی رهیاب

مرکز مشاوره تلفنی تحصیلی روانشناسی رهیاب

مرکز مشاوره تلفنی تحصیلی روانشناسی سربازی رهیاب
این مرکز خدمات مشاوره تلفنی سربازی، مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره تلفنی نظام وظیفه، مشاوره تلفنی تحصیلی، مشاوره تلفنی معافیت سربازی، مشاوره تلفنی ازداواج و ... را ارائه میدهد.

نقش مذهب در ازدواج – مشاوره خانواده

يكشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۵۶ ق.ظ
نقش مذهب در ازدواج – مشاوره خانواده

یک گروه از محققان برای کشف نقش مذهب در ازدواج روزمره یک نمونه از روش­های کمیتی استفاده کردند. بسیاری از شرکت ­کنندگان اظهار داشتند که عقاید مذهبی شان بر کارکرد خانواده­ شان اثر گذاشته و محققان به این نتیجه رسیدند که به نظر می­رسد که مذهب بر ادراکات اهمیت و هدف خانوادهاثر می­گذارد. گرچه ادراکات در خصوص ماهیت به هم پیوسته خانواده و ایمان مذهبی به احتمال زیاد قرن­هاست که مطرح است. اما فقط اخیراً یک دوره خاصی همراه با تحقیقاتی که این دیدگاه را به تفسیر کشف می­کند، پدید آمده است.

انواع نگرش های مذهبی درباره ازدواج

سازه قداست ازدواج در قلمرو تحقیقات در مورد مذهب و ازدواج، نسبتاً جدید است. قداست ممکن است یک سازه عمده و اصلی برای تبیین روابط قبلاً کشف شده بین شاخص­های جهانی گرایش مذهبی و کارکرد خانواده به شمار آید. این امر مطرح شده که تقدیس، می­تواند به دو شکل روی دهد. برحسب تقدیس ازدواج ، شخص می­تواند ازدواجش را از طریق لنز مقدس بنگرد و به موجب آن کیفیت­های مقدس را به ازدواجش نسبت دهد (تقدس غیر خداپرستانه). و یا اشخاص ممکن است ازدواجشان را به صورت ظهور خداوند بنگرد (یعنی تقدس خداپرستانه). مقیاس­های تقدس استنباط شده مستقیماً ادراکات شخص در خصوص یکپارچگی ازدواج و دین­شان را نشان می­دهد.

مشاوره تلفنی,شماره مشاوره تلفنی,مشاوره روانشناسی تلفنی,شماره مشاوره خانواده تلفنی,شماره مشاوره تحصیلی تلفنی

نقش مذهب در ازدواج : ادراکات قداست ازدواج

بررسی این­که آیا زوج­ها ازدواجشان را به صورت امری مقدس می­نگرند یا خیر، باعث می­شود این زمینه را فراهم کند. رابطه بین ادراکات قداست ازدواج و کیفیت زناشویی را با استفاده از نمونه­ای از ۹۷ زوج با کودکان جوان بررسی کردند. این محققان این فرضیه را بررسی کردند که ادراکات بیشتر از قداست ازدواج با رضایت بیشتر، مزایای شخصی بیشتر حاصل ازدواج، کاهش تعارض، استفاده بیشتر از ارتباط انطباقی (همکاری) در طی تعارض و استفاده کمتر از ارتباط غیر انطباقی (پرخاشگری کلامی) در طی تعارض مرتبط خواهد بود.

نتایج تحقیق نقش مذهب در ازدواج

این مطالعه چندین یافته جالب را حاصل کرد. اولاً نتایج نشان می­دهد که به طور مستقیم هم شوهران و هم زنان با این نظریه که ازدواج­شان ظهور خداوند است و اینکه کیفیت­های مقدس و ازدواج­شان را توصیف می­کند، موافق بودند. ثانیاً نتایج همبستگی از اولین فرضیه محققان جانبداری می­کند که در آن گزارشات بالاتر در مورد نسبت دادن کیفیت مقدس به ازدواج و نگریستن خداوند به عنوان بخشی از ازدواج هم در شوهران و هم در زنان و تعارض زناشویی کمتر برای زنان همبستگی داشت. دانشمندان بررسی کردند که چگونه زوج­ها خداوند را به صورت عامل دخیل در ازدواج­شان استنباط می­کنند، توسعه دهند.

بررسی های روانشناسی نقش مذهب در ازدواج

اطلاعات مصاحبه ­ای که از ۳۲ زوج مسیحی، یهودی و مسلمان جمع ­آوری شد، نشان داد که همه به جز یکی از زوجین خداوند را به صورت جزء اصلی و مرتبط با ازدواجشان می­ نگرند. به علاوه خداوند را غالباً به عنوان یک شریک برابر یا برتر در روابط­شان می­ نگرند، گرچه زوج­های گوناگون نقش خداوند را هم به طور مستقیم و هم به طور غیر مستقیم استنباط می­کنند. زوج­ها ممکن است خداوند را به طور غیر مستقیم از طریق عقاید مذهبی و ناظر بر ایمان­شان در ازدواج دخیل بدانند. نویسندگان اظهار می­ کنند که دو مسیر مستقیم وجود دارد یعنی (نقش یا مشارکت بر مبنای بودن) و (نقش و مشارکت بر مبنای عمل و انجام دادن).

نقش مذهب در ازدواج : نقش خدا

خداوند می­ تواند بر مبنای بودن بر ازدواج اثر بگذارد. یعنی مثالی از چگونه زیستن، (بودن منشأ مسئولیت) و (بودن به عنوان یک منبع با ایجاد قدرت و ارشاد). از این مطالعه سه موضوع اصلی پدیدار گشت که نشان می­دهد که چگونه زوج­ ها ازدواج­شان را به خاطر نقش خداوند بهتر استنباط می­کنند.

  • اولاً زوج­ها ازدواج­شان را به صورت پایدارتر می­نگرند و در مواجهه با چالش­ها، تعارضاترا حل می­ کنند.
  • ثانیاً زوج­ها احساس می­ کنند که نقش خداوند با رشد و انگیزش ارتباط دارد.
  • سرانجام زوج­ها گزارش کردند که آن­ها به خاطر وجود و نقش خداوند در ازدواج­شان احساس آرامشو خوشبختی می ­کنند.

جهت استفاده از خدمات مشاوره ازدواج تلفنی صدای رهیاب باید چه کار کنم؟

طلاق,عوامل طلاق,,مشاوره طلاق,دخالت والدین,وابستگی به خانواده

هموطنان عزیز می توانند در ساعات مختلف شبانه روز، حتی در روزهای تعطیل با ما در تماس باشند. جهت تماس با مرکز مشاوره خانواده تلفنی صدای رهیاب تنها کافی است شماره۹۰۹۹۰۷۵۲۲۶ را از سراسر کشور و شماره ۹۰۹۲۳۰۵۶۴۸ از تهران بدون پیش شماره و تنها از طریق تلفن ثابت شماره گیری کنید. و از مشاوره مشاوران مرکز مشاوره خانواده تلفنی صدای رهیاب استفاده نمایید.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۸/۲۷
  • ۱۲۹ نمایش
  • مرکز مشاوره تلفنی تحصیلی روانشناسی سربازی رهیاب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی